Lasy Państwowe wielkim wygranym tegorocznego polskiego konkursu content marketing SZPALTY ROKU 2013! Podczas Gali w warszawskim Teatrze Capitol, nagrodzono najlepsze prace prezentujące profesjonalizm komunikacji content marketing w Polsce. Uhonorowano finalistów, do rąk twórców trafiły też najwyższe wyróżnienia – Złote, Srebrne i Brązowe Szpalty. Po raz pierwszy w historii konkursu internauci wybrali okładki Roku spośród zgłoszonych magazynów firmowych.
W tym roku pierwszymi nagrodzonymi byli finaliści – to projekty reprezentujące najlepsze standardy rynkowe. – Znalezienie się w tej grupie to wielkie wyróżnienie. Tej nocy przedstawiciele firm odebrali też najwyższe laury za świetne pomysły, nowatorskie rozwiązania graficzne i realizacyjne. Bezwzględnie ten wieczór należał do Lasów Państwowych, które odebrały aż cztery takie nagrody. To było „święto lasu” – śmieje się Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej, które jest organizatorem konkursu.
– Najlepiej nam wypadł w prasie customowej las. Pisma związane z lasem naprawdę były interesujące i to nie tylko graficznie. Okazało się, że o lesie można mówić i to w interesujący sposób, w wersji papierowej i elektronicznej – dodał Tomasz Raczek, przewodniczący jury.
– Zawsze spośród finalistów pojawia się wiele debiutujących. Tym razem na wysokich pozycjach tak jak Lasy Państwowe. To jest ożywcze, bo taka jest idea konkursu. Nie tylko nagradzać, ale budować bazę dobrych praktyk i wskazywać przykłady dobrej komunikacji. To, że z roku na rok jest coraz więcej zgłaszanych projektów świadczy o tym, że twórcy ci czują się pewnie i biorą odpowiedzialność za te prace – mówi Dominik Kaznowski, członek jury.
– Po raz pierwszy startowaliśmy w konkursie Stowarzyszenia Prasy Firmowej. Chcieliśmy zdobyć jakieś laury. Nie spodziewaliśmy się jednak, że wszystkie nasze prace zostaną ocenione w najwyższych kategoriach. Bardzo się z tego cieszymy. To motywacja do pracy – mówi Mariusz Turczyk z Lasów Państwowych.
Uroczysta Gala poprzedzona była Konferencją Power of Content Marketing, podczas której wykłady i prelekcje przygotowali specjaliści pracujący w Polsce na rzecz branży customowej mi. n.: dr Jacek Wasilewski, Aleksander Sala, Roman Rostek, Dominik Kaznowski, Włas Chorowiec, Mariusz Czykier, Grzegorz Błażewicz. Podczas konferencji swoje prace przedstawili także przedsiębiorcy, których pomysły na komunikację z grupami odbiorczymi znane są w Polsce: Józef Natonek, z MPWiK z Jaworzna, z aplikacją mobilną „Gdzie jest moja kupa”, Dariusz Wyborski z KGHM Polska Miedź z telewizją wewnętrzną oraz Mariusz Turczyk, z Lasów Państwowych z komunikacją zewnętrzną zbudowaną wokół platformy Żubry online. Gościem specjalnym konferencji była Clare HILL, dyrektor generalna Content Marketing Association.
Ogólnopolski Konkurs SZPALTY ROKU to najbardziej prestiżowa impreza związana z oceną content marketingu. Ocenia je niezależne jury w którego skład wchodzą najlepsi specjaliści ze swoich dziedzin: Tomasz Raczek – przewodniczący jury, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Jacek Prześluga, Paweł Sanowski, Rościsław Szwedow oraz Jacek Wasilewski.
Oto protokół jury:
W kategorii „Magazyn dla pracowników”
Magazyn dla pracowników, nakład do 1 tys. egz.
Nominowani do nagrody:
- magazyn „Kropelka” zgłoszony przez MPWiK we Wrocławiu
- magazyn „RichterLife” zgłoszony przez Gedeon Richter Polska i Yo Media Consulting
- magazyn „Reflektor” zgłoszony przez Volkswagen Group Polska i Yo Media Consulting
- magazyn „Pilot Wodny” zgłoszony przez Katowickie Wodociągi i VIS Media
- magazyn „Żywiec Twój” zgłoszony przez Żywiec Zdrój S.A. i Fabrykę Fraz
Złote Szpalty dla magazynu „Richterlife” zgłoszonego przez Gedeon Richter Polska i Yo Media Consulting
za wszechstronne informacje, integrację zespołu i promocję pracowników
Srebrne Szpalty dla magazynu „Żywiec Twój” zgłoszonego przez Żywiec Zdrój i Fabrykę Fraz
za formę graficzną, adekwatny dobór zdjęć i wykorzystanie potencjału pracowników
Brązowe Szpalty dla magazynu „Kropelka” zgłoszonego przez MPWiK we Wrocławiu
za konsekwentną prezentację życia firmy
Magazyn dla pracowników, nakład do 1 001 – 5 000 egz.:
Nominowani:
- magazyn „Ca Va!” zgłoszony przez Credit Agricole Bank Polska
- magazyn „Świat piwa” zgłoszony przez Kompanię Piwowarską i Direct Publishing Group
- magazyn „Power of One” zgłoszony przez PepsiCo i Aude
- magazyn „After Sales” zgłoszony przez Media Express
- magazyn „Co słychać” zgłoszony przez Polską Telefonię Cyfrową
- magazyn „Zoom” zgłoszony przez Sanofi Aventis
- magazyn „Forum Uniwersytetu Ekonomicznego” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- magazyn „@mazing” zgłoszony przez Netię i Aude
- magazyn „Echo” zgłoszony przez BNP Paribas Bank Polska i Aude
Srebrne Szpalty dla:
– magazynu „Świat Piwa” zgłoszonego przez Kompanię Piwowarską i Direct Publishing Group
– magazynu „Zoom” zgłoszonego przez Sanofi Aventis
– magazynu „@mazing” zgłoszonego przez Netię i Aude
za wyznaczenie standardu edytorskiego i wysoką jakość contentu
Brązowe Szpalty dla magazynu „Co słychać” zgłoszonego przez Polską Telefonię Cyfrową
za estetykę graficzną i edytorską oraz promowanie pracowników
Magazyn dla pracowników, nakład powyżej 5 tys. egz.:
Nominowani:
- magazyn „Emisja” zgłoszony przez Grupę Energa
- magazyn „Tesco Dzisiaj” zgłoszony przez Tesco Polska
- magazyn „Świat PZU” zgłoszony przez Mediapolis
- magazyn „Głos lasu” zgłoszony przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
- magazyn „Nasza Biedronka” zgłoszony przez Jeronimo Martins i Aude
- magazyn „Nasz Provident” zgłoszony przez Provident Polska i Aude
- magazyn „Co słychać?” zgłoszony przez Rossmann i Epigrafikę
- magazyn „Miedziak” zgłoszony przez KGHM
- magazyn „Nasz Bank” zgłoszony przez PKO BP
Złote Szpalty dla magazynu „Głos lasu” zgłoszonego przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
za efektowne przedstawienie życia lasu oraz za poetykę tytułów
Srebrne Szpalty dla magazynu „Co słychać?” zgłoszonego przez Rossmann i Epigrafikę
za efektowną koncepcję okładek wykorzystujących wizerunek pracowników
Brązowe Szpalty dla magazynu „Nasza Biedronka” zgłoszonego przez Jeronimo Martins i Aude
za konsekwentny i rodzinny styl komunikacji wewnętrznej
W kategorii „Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych”
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych, nakład do 10 tys. egz.
Nominowani:
- magazyn „Wittchen” zgłoszony przez Wittchen i Yo Media Consulting
- magazyn „Hi Fly” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- magazyn „Komunikacja publiczna” zgłoszony przez Komunikacyjny związek komunalny GOP
- magazyn „House Mag” zgłoszony przez Valkea Media
- „Magazyn Olimpijski” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- magazyn „Żyj aktywnie” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- magazyn „Place” zgłoszony przez Millenium P. Płoskoń, K. Lasoń
- „AGROS Magazyn” zgłoszony przez VIS Media
- magazyn „Pure” zgłoszony przez Element One
Złote Szpalty dla magazynu „Pure Magazine” zgłoszonego przez Element One
za czystą sztukę tworzenia magazynu customowego
Srebrne Szpalty dla magazynu „Place” zgłoszonego przez Millenium P. Płoskoń, K. Lasoń
za wyjątkowo nowatorski styl komunikacji
Brązowe Szpalty dla magazynu „House Mag” zgłoszonego przez Valkea Media
za layout, dobór tematów, profesjonalny styl komunikacji i za ekologiczny papier
Wyróżnienie dla magazynu „Hi Fly” zgłoszonego przez Skivak Custom Publishing
za największe postępy
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych, nakład 10 001 – 50 000 egz.:
Nominowani:
- magazyn „Echa leśne” zgłoszony przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
- „Diners Club Magazine” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- „Mercedes Benz Magazine” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- magazyn „Polska Energia” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- magazyn „Klif” zgłoszony zgłoszony przez Valkea Media
- magazyn „Dekoratorium” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- magazyn „Airgate” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- magazyn „Atlas Fachowca” zgłoszony przez Atlas
- magazyn „Sense of Beauty” zgłoszony przez firmę Laboratorium Kosmetyczne dr Ireny Eris
Złote Szpalty dla magazynu „Echa leśne” zgłoszonego przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
za stworzenie profesjonalnego produktu
Srebrne Szpalty:
dla magazynu „Mercedes Benz Magazyn” zgłoszonego przez Direct Publishing Group
za elegancką szatę graficzną dopasowaną do charakteru marki
Brązowe Szpalty dla magazynu „Sense of Beauty” zgłoszonego przez firmę Laboratorium Kosmetyczne dr Ireny Eris
za dobór tematów i za konsekwentne budowanie obrazu konsumenta oraz marki jako eksperta
Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych, nakład powyżej 50 tys. egz.:
Nominowani:
- magazyn „Brawo Bank” zgłoszony przez PKO BP
- magazyn „Expert Play” zgłoszony przez Media Express
- „Tesco Magazyn” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- „Magazyn Alkohole” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
- magazyn „Ogrody. Tarasy. Balkony” zgłoszony przez Castoramę
- magazyn „Funduj” zgłoszony przez Direct Publishing Group
- magazyn „Nasze Zdrowie” zgłoszony przez Metro Custom Publishing – Agora i LEK-AM Sp. z o.o.
- „Magazyn Douglas” zgłoszony przez Metro Custom Publishing – Agora i Douglas Polska sp. z o.o.
Złote Szpalty dla magazynu „Magazyn Alkohole” zgłoszonego przez Skivak Custom Publishing
za wysoki poziom estetyczny i profesjonalny content
Srebrne Szpalty dla magazynu „Brawo Bank” zgłoszonego przez PKO BP
za dobór treści, za konsekwentną linię komunikacji
Brązowe Szpalty dla magazynu „Expert Play” zgłoszonego przez Media Express
za stworzenie produktu trafiającego w potrzeby fanów marki i za przejrzystą kompozycję graficzną
W kategorii „Wydanie jednorazowe”
Nominowani:
- publikacja „20 lat McDonalds w Polsce” zgłoszona przez Valkea Media
- publikacja „Morpol – raport roczny” zgłoszona przez Mediapolis
- publikacja „Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej” zgłoszona przez Kompanię Piwowarską
- publikacja „Dla lasu, dla ludzi” zgłoszony przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
- wydanie specjalne „Pilot Wodny – wydanie specjalne 30” zgłoszone przez Katowickie Wodociągi i VIS Media
- wydanie specjalne „Emisja” zgłoszone przez Grupę Energa
- publikacja „RWE – raport o rynku energii elektrycznej w Polsce” zgłoszona przez Mediapolis
- wydanie specjalne „Biromaniak” zgłoszone przez Grupę Żywiec i Aude
Złote Szpalty dla publikacji „20 lat McDonalds w Polsce” zgłoszonej przez Valkea Media
za szatę graficzną i pomysłowe przedstawienie relacji z klientami
Srebrne Szpalty dla publikacji „Morpol – raport roczny” zgłoszonej przez Mediapolis
oraz
dla publikacji „Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej” zgłoszonej przez Kompanię Piwowarską
za oryginalną szatę graficzną podkreślającą wartości marki
Brązowe Szpalty dla publikacji „Dla lasu, dla ludzi” zgłoszonej przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
za szatę graficzną i content dopasowany do odbiorcy dziecięcego
W kategorii „Medium elektroniczne”
Nominowani:
- aplikacja „@mazing” zgłoszona przez Netię i Aude
- aplikacja „Klif” zgłoszona przez Valkea Media
- aplikacja „Silesia” przez Valkea Media
- elektroniczna komunikacja AGROS zgłoszona przez VIS Media
- serwis internetowy SKO zgłoszony przez PKO BP
- wydanie elektroniczne Absolut Guide Magazine zgłoszone przez Direct Publishing Group
- aplikacja Diners Club Magazine zgłoszona przez Direct Publishing Group
- FanPage Żubry Online zgłoszony przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
Złote Szpalty dla FanPage’a Żubry Online zgłoszonego przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych
za zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre wykorzystanie Facebooka
Srebrne Szpalty dla elektronicznej komunikacji AGROS zgłoszonej przez VIS Media
za emocjonalny stosunek do produktu i trafny dobór contentu do grupy odbiorców oraz wykorzystanie własnych zdjęć
Brązowe Szpalty dla serwisu SKO zgłoszonego przez PKO BP
za estetykę, wartość edukacyjną oraz spójność komunikacji
Nagrody Okładka Roku 2013 –
nagroda publiczności przyznana przez internautów:
MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD DO 1000 EGZ.
Pilot Wodny zgłoszony przez Katowickie Wodociągi i VIS Media
MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD 1001 – 5000 EGZ.
@mazing zgłoszony przez Netia i Aude
MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD POWYŻEJ 5000 EGZ.
Świat PZU zgłoszony przez Mediapolis
MAGAZYN DLA KLIENTÓW, NAKŁAD DO 10000 EGZ.
Hi Fly zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
MAGAZYN DLA KLIENTÓW, NAKŁAD 10001 – 50000 EGZ.
Atlas Fachowca zgłoszony przez Atlas
MAGAZYN DLA KLIENTÓW, NAKŁAD POWYŻEJ 50000 EGZ.
Magazyn dla domu zgłoszony przez Mediapolis
No i nam odlecieli, wirtualny świat stał się ważniejszy niż za…na i brzydka rzeczywistość.